Schoolfeest vanaf 14:00!

21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Zeeklassen 2018 dag 4

Vandaag was het weer feest! We vierden de verjaardag van Nomi en Iben.  Direct zat de sfeer er weer in. Na een lekker koffiekoekenontbijt trokken we naar het strand. Daar stonden de garnaalvissers ons  al op te wachten. Een visser trok meermaals door het water. De andere vertelde ons meer over de vangst. Vele waren verwonderd over de krabbetjes, de kwallen, de levende messen en natuurlijk de grijze garnalen. Terug aan het hotel, waren de vissers de garnalen al aan het koken. Vele kinderen gingen vlijtig aan het pellen én eten.

Na de middag stond het toeristentreintje al klaar om ons naar het visserijmuseum te brengen. Daar leerden we veel bij over de geschiedenis van de visserij.

in het zwembad sloten we onze namiddag af. Dolle waterpret! De bonte sluit onze laatste avond in St-Idesbald af. Zo mama's en papa's, morgen staan we na een bezoek aan het Zwin terug in 's-Gravenwezel. Tot morgen!

Zeeklassen 2018: dag 3

Met heel de klas gingen we deze morgen de jarige wakker maken. Jack mocht vandaag 12 ( op de muffin 1) kaarsjes uitblazen. Na een ontbijt met vlaggen en ballonnen begonnen we aan een herdenkingsdag van WOI. We bezochten in de voormiddag het Brits kerkhof en de Dodengang. Na een lekkere toost op Jack zijn verjaardag, aten we onze lunch op. In de namiddag bezochten we de IJzertoren, het Duits kerkhof en daarna trokken we richting Ieper. De lekkere frietjes stonden al op ons te wachten. Tegen 19.30 u trokken we naar de Menenpoort en na een half uurtje wachten namen we deel aan de Last Post. Zo, dit was best een drukke, maar leerrijke dag. Nog twee keer slapen en jullie zien ons terug. Slaapwel!

Voor de foto's, klik hier.

Zeeklassen 2018 maandagvoormiddag

Hier nog een aantal foto's van gisterenmorgen. Door een technisch probleem lukte het gisteren niet zo goed om de foto's te uploaden.
We doen ons best om alles zo snel mogelijk op de website te krijgen.

Klik hier voor de foto's.

Zeeklassen 2018: dag 2

Vandaag startte de dag vroeg, héél vroeg. Om 5.50u waren onze eerste kinderen wakker. Spijtig genoeg volgde de andere kinderen snel. Na een deugddoend ontbijt vertrokken we naar het strand. Na een tochtje met de amfibieboot en waterpret aan de vloedlijn wachtte ons lekkere hotdogs in het hotel. Na een halfuurtje platte rust gingen we op fotozoektocht rond het hotel. We waren zo tevreden over onze kids dat ze nog een beloningsritje met de go-carts mochten doen. Dolle pret en zelf de zon kwam er eventjes piepen. We sloten vandaag de dag af met het supertoffe duinenspel of levende stratego. Het was een actieve dag, dus wij hopen op een iets langere nacht. Dikke kussen….

Voor de foto's, klik hier

Zeeklassen 2018: dag 1

Maandag 14 mei 2018

Eindelijk was het zover! Vol enthousiasme waren de zesdeklassers klaar om naar de zee te vertrekken. Na een vlotte busrit kwamen we aan in Oostende. Daar begonnen we met de workshop ‘Boelabarak’ of de wereld op de korrel. We trotseerden de koude noordenwind en gingen aan het werk op het strand. Toen ons lunchpakket op was, begonnen we aan onze tweede workshop: ‘Het boeiend klasspel of Are you waterproof. Onze leerlingen verdedigden met man en macht hun schip. Welk schip kwam eerst aan op de bestemming?

Toen vertrokken we naar ons hotel in St-Idesbald. Bij aankomst aan het hotel gingen de kinderen hun kamers verkennen en keken uit naar het avondeten. Na het avondspel gingen ze goed gemutst de eerste nacht tegemoet. Slaapwel! Tot morgen! XXX

Benieuwd naar de foto's, klik hier.